Recession: The Hunger Games

Jag är tillbaka! Jag har tagit bloggpaus och tänker ha det ett tag till men jag är känner verkligen för att sätta betyg på The Hunger Games som hade premiär igår! Och idag så tog längtan slut och jag o Beatrice såg filmen :D

Filmen utspelar sig i framtidens USA i Panem i olika Distrikt. I Distrikt 12 så bor fattiga 16 åriga Katniss med sin mor och sin lillasyster Primrose ( Kallas mest Prim). Katniss är smart och väldigt duktig på att jaga och gör det gärna med sin bästa vän Gale.
Varje år hålls " Hungerspelen". Det går ut på att man är i olika Distrikt och en man och en kvinnan mellan 12-18 är med i varje Distrikt. Reglerna? Den som överlever får åka hem. Man kämpar för att leva och det går ut på att döda varandra och fällor och otäcka varelser kan man räkna med...
När Katniss syster Prim bli vald till att vara som kvinnlig representant för Distrikt 12 i Hungerspelen så ber Katniss att byta plats med sin syster och hon får ta över som den kvinnliga representanten och tillsammans med den manliga representatne Peeta Mellark så är de Distrikt 12 årliga presenterare för Hungerspelen...

 

VAD JAG TYCKTE OM FILMEN:
Detta är den bästa filmen jag har sett sen Twilight! Den var till och med bättre så nu har jag en ny favoritfilm!
Jag älskar böckerna och var väldigt orolig att filmen skulle bli kass, men den var ännu bättre än vad jag trodde!!!
Jennifer Lawrence var gryyyym som Katniss och Josh Hutcherson var skitsnygg som Peeta :D
Kommer garanterat köpa filmen och längtar till tvåan som kommer nästa år!
POSITIVT I FILMEN:
+ Bra skådespelare
+ Bra miljö
+ Fått med allt de viktiga
+ Verkliga effekter
+ Mäktigt ljud

NEGATIVT I FILMEN:
- Jobbigt filmat ibland

SE TRAILER HÄÄÄÄÄÄÄR

Jag ger filmen 10/10


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback